Kudy k nám

Nabízí se mnoho možností pro pěší i cyklo turistiku a my vám zde ve stručnosti představíme ty nejzajímavější. Pokud chcete přijet autem nebo vlakem, tak i to je možnost.

Cílová adresa je: Bohuňovsko 18, 513 01 Jesenný

GPS: 50.6523344N, 15.3291544E

Pěší

Ze Semil podél řeky, Riegrovkou a Palackého stezkou (2:47h – 8.7km)
Tuto cestu začínáte na Ostrově, kousek od centra města a držíte se červené turistické značky. Přejdete most přes Jizeru a řeku budete mít po pravé straně. Stále kráčíte po jejím proudu a zhruba po kilometru přejdete lávku. Od této chvíle až do cíle budete mít vodu po levé straně. Před vámi se otevře Riegrova stezka plná lávek, vodních elektráren a hlavně dokonalé přírodní scenérie s vzácnou florou i faunou. Stezka je z veliké části ve stínu stromů a během ní se můžete zastavit u několika studánek a pramenů s pitnou vodou. Po pěti kilometrech dojdete do Podspálova. Toto místo je soutokem řeky Jizery a Kamenice, je zde zastávka vlaku (zastávka Spálov) a možnost oběda v restauraci (hotel Spálov). Za zmínku stojí samozřejmě vodní elektrárna. V Podspálově končí Riegrova stezka a vy pokračujeme dále po Palackého stezce proti proudu řeky Kamenice. Na naši cestu již navazuje také cyklostezka 17. 4170. GW Jizera, ale pouze jeden kilometr. Z ní totiž sejdete (ale po červené) k peřejím Na Vošmendě a pomalu se již blížíte ke sklářské huti. Na rozcestí Pod Bozkovem se již vydáte dolů po zelené, přejdete most a jste v Bohuňovsku.

Z Bozkova k nám (max 40min – max 2.5km)
Tento start jsme zvolili záměrně a určitě nebudete litovat. V Bozkově rozhodně navštivte jejich jeskyně a nezapomeňte vylézt na kostelní věž, protože pohled z ní rozhodně stojí za to. Máte-li hlad nebo žízeň, pak hned vedle kostela stojí Dřevěnka, národní kulturní památka a místo vhodné k načerpání sil.

Z Bozkova k nám vedou dvě turisticky značené trasy. Ta kratší po zelené vede rovnou k nám. Delší může být spojená se zastávkou jeskyní. Po celou dobu se budete držet modré turistické značky.

Z Plavů, po proudu Kamenice (max 2:38h – 8.4km)
Je to trasa z druhého směru, od vlakové zastávky Plavy. Nastoupíte na modrou turistickou značku, která vás doprovodí po Palackého stezce až k Navarovu. Tam můžete vyšplhat na zříceninu hradu stejného jména nebo dále pokračovat po červené. Trasa vede stále Palackého stezkou podél řeky Kamenice. Po celou cestu vás bude obklopovat příjemné lesní klima. Na závěr cesty projdete kolem MVE Jesenný I. a u rozcestníku Na Mansku se již přes most dostane k cíli.

Cyklo

Ze Semil k Bozkovu a dolů (51min – 9.1km)
Hned v úvodu je nutné napsat, že Riegrova i Palackého stezka není vhodná pro cyklisty a mnoha místech je naprosto nesjízdná! Zkuste tedy námi zvolenou trasu, která začíná v Semilech na cyklostezce 4170. Značenou trasu na chvíli opustíte u kříže před Bítouchovem a dáte se prudce vpravo a do kopce. 3km od startu přijedete k Sejkorské kapli a tady navážete na cyklostezku 17. 4170. GW Jizera. Tato cyklostezka nás doveze až do Bozkova. Z něj se pak vydáte dále po modré turistické značce, přes jeskyně až k nám.

Autem

Praha – 112km – 1:28h

Liberec – 40km – 45min

Jelenia Góra (PL) – 60km – 1:08h

Hradec Králové – 87km – 1:37h

Vlakem

Vlaková zastávka Jesenný leží doslova, co by kamenem dohodil od našeho areálu. Je součástí tratě Železný Brod – Tanvald, takže vlaky zde jezdí pravidelně. Pokud však cestujete z dálky, tak několikrát za den zde staví rychlík z Prahy (Hlavní nádraží).